Publicaties

Raadsflits 23-27 november – Speeltuinen rookvrij en meer geld voor meten luchtkwaliteit

Alle 200 speeltuinen in onze gemeente worden rookvrij, zoals D66 dat voorstelde. Onze kinderen zien daardoor minder rokende mensen. En hoe minder vaak kinderen ouderen zien roken, hoe kleiner de kans dat kinderen zelf gaan roken als ze ouder worden. Met dit D66-voorstel draagt de gemeente tastbaar bij aan een rookvrije generatie.

Ook is D66 erg blij dat de coalitie ons voorstel omarmde om geld vrij te maken voor luchtkwaliteitsmetingen in Voorburg-West. Met alle plannen rondom de Maanweg, de bouwplannen in de Binckhorst en de opening van de ondertunneling van de Rotterdamse Baan is het verstandig te volgen wat dat doet met de lucht die onze inwoners inademen. Als de kwaliteit verslechtert, is extra beleid nodig. Vieze lucht maakt inwoners immers ziek.

Helaas was de coalitie vastbesloten om maar liefst 3,5 miljoen euro te spenderen om bovengrondse kabels onder de grond weg te werken. Dat is heel veel geld in financieel zware tijden. Het college geeft tussen 2018 en 2021 namelijk al bijna 12 miljoen euro meer uit dan er binnenkomt. Dat uitgavenpatroon is op lange termijn niet vol te houden. D66 blijft het financieel beleid van het college kritisch volgen. Daar kunt u op rekenen!

Wij horen graag uw mening en idee├źn via fractie@d66leidschendam-voorburg.nl.

Gepubliceerd op 21-11-2020 - Laatst gewijzigd op 22-11-2020