Edwin Bastian

Bestuurslid (evenementen)

50 jaar

Voorburg

Edwin komt uit Maastricht, waar hij opgroeide en aan de Universiteit Maastricht Rechtsgeleerdheid studeerde. In april 2011 is Edwin in Voorburg komen wonen.
Edwin is werkzaam als senior-consultant bij de Significant Groep, een advies- en onderzoeksbureau dat zich richt op het adviseren en projectmatig ondersteunen van instellingen binnen het Publiek Domein. Bij Significant fungeert Edwin deels als QA-manager en tevens begeleidt Edwin voor klanten binnen het Publiek Domein Europese aanbestedingsprocedures.

Zijn vrije tijd besteedt Edwin aan de sporten boksen en fitness, aan lezen – vakliteratuur en historische romans – en reizen. Wat het laatste betreft is het Caribisch gebied veruit favoriet. Edwin is single, doch peetoom van 5 kids in een hele variabele leeftijd van piepjong tot jongvolwassen.

Sinds jaren is Edwin reeds lid van D66 en inmiddels algemeen bestuurslid bij de lokale afdeling van Leischendam-Voorburg, waar Edwin zich met name richt op het eventmanagement. Eerder maakte Edwin onderdeel uit van de kascontrolecommissie, de lokale werkgroep deregulering en de verkiezingsprogrammacommissie voor de Gemeenteraad in 2018, waar Edwin zich heeft gericht op de thema’s werk, inkomen en zorg.

De binding met D66 vloeit voort uit verwantschap van Edwin met het sociaal-liberalisme en met verve draagt Edwin de kernwaarden van D66 ook op lokaal niveau uit: een gemeente die perspectief biedt aan alle inwoners, zodat zij zich kunnen ontplooien en in vrijheid kunnen handelen en denken.