Kandidaat raadslid Gemeenteraadsverkiezingen 2022

De leden van D66 Leidschendam-Voorburg kunnen zich vanaf nu weer aanmelden voor de kieslijst van de gemeenteraadsverkiezingen 2022 als kandidaat raadslid.  De termijn voor aanmelding sluit op 30 september 2021. Heb je interesse? Meld je dan bij de verkiezingscommissie via AVC@d66leidschendam-voorburg.nl. Je ontvangt dan meer informatie over de procedure en het aanmeldingsformulier. Je aanmelding dient voor 30 september 2021 binnen te zijn. Hieronder lees je meer over wat het raadslidmaatschap inhoudt en welke kwaliteiten daarvoor nodig zijn.

Verantwoordelijkheden
Als raadslid wil je jezelf de komende 4 jaar inzetten voor een progressief geluid in de gemeenteraad. Je vertegenwoordigt D66, D66 Leidschendam-Voorburg en haar kiezers. Je bijt je vast in de dossiers, hebt structureel contact met inwoners en weet hen goed te vertegenwoordigen.

Je komt altijd met progressieve ideeën en denkt verder dan de voor de hand liggende oplossingen. Een debat ga je niet uit de weg. Je handelt vooruitstrevend en vanuit de progressieve waarden van D66. Je werkt actief mee om zichtbaar te zijn en standpunten van D66 Leidschendam-Voorburg voor het voetlicht te brengen.

Als raadslid weet je een discussie goed op de inhoud te voeren en daarbij de persoonlijke relaties ook goed te houden. Het D66-standpunt geef je mede vorm en weet je goed over te brengen. Uiteraard doe je dit met volle overtuiging en enthousiasme. Je laat je zelf niet uit het veld slaan door een tegenslag en bent niet bang om lef te tonen. Daarnaast speel je een actieve rol in de politieke (lokale) vereniging, bijvoorbeeld via het contact met leden, in campagnes en (lokale) activiteiten.

Competenties / ervaringen / vereisten
Het raadslid heeft een positieve uitstraling en een grote mate van bevlogenheid, waarmee zij/hij de D66-waarden actief en met overtuigingskracht uitdraagt.

Het raadslid:

• voldoet aan het profiel zoals uiteengezet in Definitief profiel raadslid D66 LV GR22
  • kan een stevige mening vormen op basis van alle informatie die je aangereikt wordt of zelf vergaart.
  • kan zaken in een breder verband zetten verliest hierbij de lange termijn niet uit het oog.
  • weet steun te vinden bij andere partijen voor haar/zijn moties en amendementen en in goede samenwerking de D66-punten zo goed mogelijk te verwezenlijken
  • is een teamspeler en bouwt relaties op binnen en buiten de gemeenteraad;
  • kan maatschappelijke en politieke processen doorzien en weet wanneer iets verstandig is om wel, of niet, te doen;
  • heeft tot en met de gemeenteraadsverkiezingen voldoende tijd om zich meer dan 100% voor D66 Leidschendam-Voorburg in te zetten.

Laatst gewijzigd op 20 juli 2021