dinsdag 20 juli 2021

De laatste bijdrage van Jacco van Maldegem gemeenteraad Leidschendam-Voorburg

‘ Niet lijdzaam toezien waarmee het college komt, maar zelf het heft in handen nemen. Dat is de reden waarom ik gekozen heb me in te spannen in de lokale politiek.’ – Jacco van Maldegem

Raadslid en fractievoorzitter Jacco van Maldegem verlaat D66 Leidschendam-Voorburg, want hij verhuist met zijn gezin na de zomer naar Zeeland. In zijn laatste bijdrage als fractievoorzitter en raadslid voor Leidschendam-Voorburg mengde Jacco van Maldegem zich op woensdag 14 juli in het debat over de hoofdlijnen van de begroting voor volgend jaar. Hij sprak over de gemiste kansen van het college van de afgelopen jaren en de successen van D66 in diezelfde periode vanuit een oppositierol. Al met al een korte terugblik over successen van de D66-fractie sinds 2018 en een schets van de aanzienlijke uitdagingen van Leidschendam-Voorburg voor de komende jaren.

Lees hier zijn spreektekst.

Na de zomer nemen we als D66 Leidschendam-Voorburg afscheid van Jacco. Na de verhuizing blijft Jacco zich in zetten voor een wereld in vrijheid als lijsttrekker D66 Veere.