maandag 13 april 2020

Raadsflits: Postbezorgers, thuisdocenten, vakkenvullers, bakkers en boeren, dank jullie wel!

Bizarre tijden zijn het, met in onze ziekenhuizen en daarbuiten een strijd van velen tegen corona. De gedachten van de D66-fractie zijn bij hen die de strijd verloren, en bij hun nabestaanden die vaak nauwelijks afscheid hebben kunnen nemen. En bij al die anderen die lijden onder de ingrijpende maatregelen.

Ook voor mensen in de zorg, die fantastisch werk verzetten, zijn het bizarre tijden. Zij die dubbele shifts draaien, zij die met gevaar voor eigen gezondheid en soms het eigen leven anderen willen blijven helpen. Dank voor jullie tomeloze inzet, hulpvaardigheid en -bereidheid!

Het zijn ook bizarre tijden voor alle schoonmakers, alle postbezorgers, alle thuisdocenten, alle vakkenvullers, en alle bakkers en boeren. Zij zorgen ervoor dat onze samenleving blijft doordraaien zo goed en zo kwaad als het gaat.

De D66-fractie geeft in deze bizarre tijd het college ruim baan. Om inwoners en ondernemers, om instellingen en organisaties in onze gemeente door deze crisis heen te loodsen. Daarom steunt D66 het lokale noodpakket van 5 miljoen euro.

Met dat geld kan de gemeente doen wat nu nodig is. D66 blijft de macht controleren. Dat is noodzakelijk in een democratie en daarom komt er later een apart verantwoordingsdebat. Eerst moeten we met man en macht corona bestrijden.

Houd allen vol!

Homepage