zaterdag 1 februari 2020

Raadsflits! Goede investeringen in onderwijs en ouderensoos

In een week van landelijke stakingen wel goed onderwijsnieuws! De nieuwbouw van het Veurs Voorburg aan de Rijnlandlaan kan beginnen. Ook is er voldoende geld voor het integraal kindcentrum Heeswijk in Voorburg-West. D66 is erg blij met deze investeringen in onze kinderen, want onze kinderen zijn onze toekomst.

Met een financiële truc heeft de wethouder geld voor 2020 gevonden, maar het lot van de soos in latere jaren blijft onzeker. Jammer genoeg willen weinig fracties de komende jaren geld beschikbaar maken voor de ouderensoos.

De verkoop van de Eneco-aandelen levert de gemeente 141 miljoen euro op. Dat is veel geld, en daar moeten we verstandig mee omgaan. Dat doe je niet, zoals GBLV voorstelde, door het geld grotendeels te verdelen. Daarvoor kent de gemeente te veel financiële problemen: in de jeugdzorg, in de hulp aan ouderen. Er zijn ook te veel investeringen nodig op de woningmarkt en voor de verduurzaming van de gemeente. De D66-fractie heeft een voorstel voor slimme financiële spelregels gedaan, waarover de gemeenteraad volgende maand praat.

Oproep:Meld ons uw ideeën, lokale verboden en overbodige, gemeentelijke regeltjes!

De gemeenteraad praat dan ook over lokale verboden en andere regeltjes. Loopt u wel eens tegen overbodige, gemeentelijke regels aan? Meld het ons, want wij schrappen graag regels die inwoners onnodig in de weg zitten. Mail ons via fractie@d66leidschendam-voorburg.nl.

Onderwijs

Een gelukkig leven start met gelijke kansen. En gelijke kansen beginnen met goed onderwijs. In uitstekende schoolgebouwen, op groene schoolpleinen en met voldoende stage- en leerwerkplekken. Leerlingen die een steuntje in de rug nodig hebben en scholieren voor wie Nederlands niet de moedertaal is, kunnen rekenen op D66.