vrijdag 11 oktober 2019

Levendige en interessante Algemene Ledenvergadering

Op donderdag 10 oktober jl. vond de ALV plaats van onze afdeling. Tijdens de vergadering werd afscheid genomen van secretaris Niek Steendam onder dankzegging voor zijn inzet gedurende zijn bestuurslidmaatschap. Voorzitter Stefan van de Griendt stelde 2 nieuwe kandidaat-bestuursleden voor: Ineke Geneste en Lydia Tiemens. Na korte introducties werden beiden met applaus door de aanwezige leden als bestuurslid aanvaard. Ineke neemt het secretariaat voor haar rekening en Lydia interne communicatie en social media.

Fractieleider in de gemeenteraad Jacco van Maldegem gaf inzicht in de actuele politieke ontwikkelingen binnen onze gemeente.

Na een korte toelichting van penningmeester Arnoud Breedijk over de status en de financiële ontwikkelingen binnen de partij werd de gastspreker geïntroduceerd:
Samira Rafaëla, sinds 2017 lid van het Europees Parlement namens D66. Met meer dan 32.000 voorkeursstemmen werd zij rechtstreeks in het EP verkozen. In een interactieve sessie gaf zij inzicht in hoe het haar de eerste 100 dagen in het EP is vergaan, waarbij meerdere issues aan de orde kwamen en de aanwezigen geboeid kennisnamen van haar ervaringen. De persoonlijke noot die zij in haar presentatie legde werd daarbij ook zeer op prijs gesteld. Van haar uitnodiging om met de afdeling eens een bezoek te brengen aan Brussel werd met interesse kennisgenomen.

Na de vergadering werd nog gezamenlijk gekeken naar de 2ehelft van de voetbalinterland Nederland-Noord-Ierland, waarna mede door de uitslag hiervan teruggekeken kon worden op een zeer geslaagde avond.