woensdag 8 mei 2019

D66 Duivenvoorde Discussie- en Debat

Je bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de D66 Duivenvoorde Discussie- en Debat (DDDD)-bijeenkomst op woensdag 15 mei 2019, waar ‘schone mobiliteit in de regio’ centraal zal staan. In het licht van de verkiezingen voor het Europees Parlement op donderdag 23 mei 2019 een belangrijk thema. D66 is immers voorstander van een Europa dat groeit op schone energie en snelle verbindingen voor iedereen.Mobiliteit en bereikbaarheid zijn volgens D66 belangrijke voorwaarden voor een goede economische en sociale ontwikkeling. Zuid-Holland is een van de dichtstbevolkte regio’s in Nederland, Europa en zelfs de wereld. Hoe zorgen we dat we niet stil komen te staan en garanderen we tegelijkertijd schone lucht en een fijne woonomgeving voor iedereen?

Bewust hebben we gekozen voor een thema dat de drie lokale afdelingen (ver)bindt, ook gezien de uitdagingen wat het Klimaatakkoord betreft, in relatie tot de lokale uitdagingen op het vlak van mobiliteit waarvoor we staan. Zo heeft Leidschendam-Voorburg de Mall of the Netherlands, Wassenaar tobt onder meer met het sluipverkeer vanuit de Bollenstreek richting Den Haag en Voorschoten worstelt met de doorstroming op het Lammeschansplein, allemaal ontwikkelingen die de lokale samenleving(en) bezig houden. Kiezen voor de toekomst betekent dan: werken aan duurzame oplossingen. Onderstaand tref je een overzicht van het programma voor de avond aan.

Tijdens de DDDD-bijeenkomst zijn de volgende (externe) sprekers en panelleden aanwezig:

Sprekers:

• Jonathan Weegink (Senior-adviseur Public Affairs ANWB)
  • Jeroen Heuvelink (Lid Provinciale Staten Zuid-Holland)
  • Bastiaan Winkel (Kandidaat-Lid Europees Parlement

Panel:

• Saskia Boom (Raadslid gemeente Voorschoten)
  • Wouter Jorissen (Raadslid Leidschendam-Voorburg)
  • Ritske Bloemendaal (Raadslid Wassenaar)

Het programma ziet er in het geheel als volgt uit:

19:30 Inloop
20:00 Opening
20:05 Jonathan Weegink
20:15 Jeroen Heuvelink
20:25 Bastiaan Winkel

20:35 Introductie Panel
20:40 Paneldiscussie
21:30 Afsluiting
21:40 Borrel
22:30 Einde

Wees welkom op woensdag 15 mei aanstaande, inloop vanaf 19.30 uur en start vanaf 20.00 uur in (Party Centrum Dekkers’ Hoeve, Essepad 6, Voorburg). We maken er een mooie en inspirerende avond van. Ook niet-D66-leden zijn uiteraard van harte welkom.

Hartelijke groet,
Rogier Krabbendam, D66 Wassenaar