zaterdag 23 februari 2019

College torpedeert mogelijke oplossing Damcentrum

De bereikbaarheid van het Damcentrum is een groot probleem. Zonder taboes zou dit college zoeken naar oplossingen. Daarom is het bizar dat dit college selectieve toegang tot het Damcentrum, dat sluipverkeer voorkomt, niet wil onderzoeken als mogelijke oplossing. D66 heeft dit aan de kaak gesteld in de gemeenteraad. De reactie van het college? Selectieve toegang is politiek gevoelig. Bizar, want politiek is toch het werk van wethouders?

Onze gemeentelijke rekenkamer heeft gekeken naar hoe snel inwoners zorg krijgen en hoe de gemeente daarin te werk gaat. Dat kan beter in onze gemeente. De verbeteringen die het college voorstelt mogen wat D66 betreft allemaal wel wat ambitieuzer. In de zorg gaat het tenslotte om kwetsbare mensen.

Lunchen op het terras van een kledingwinkel, of een boek over goede bonen kopen bij de koffiebar. Je ziet het steeds vaker terug in ons straatbeeld, ook in Leidschendam-Voorburg. D66 gunt ondernemers zo veel mogelijk vrijheid. Daarom vroeg D66-raadslid Mahjoub Mathlouti wethouder Van Eekelen te kijken of meer ruimte voor functiemenging mogelijk is. “Minder regels leiden immers tot meer innovatieve winkeliersconcepten en meer winkelbeleving in onze mooie winkelcentra.”