woensdag 7 maart 2018

D66 wil onveilig fietspad bij Stompwijk verbeteren

Tijdens het door de Adviesraad Stompwijk georganiseerde verkiezingsdebat kwam naar voren dat het fietspad langs de N206 ter hoogte van Stompwijk onveilig smal is. D66 deelt die zorg.

Ter hoogte van Stompwijk is het fietspad langs de provinciale weg N206 tussen Zoeterwoude en Zoetermeer, ter hoogte van Stompwijk veel smaller dan de rest van het fietspad en daardoor dermate onveilig dat de provincie in zal moeten grijpen om de situatie te verbeteren. Het fietspad wordt veel gebruikt door schoolgaande kinderen en woon-werkverkeer.

D66 Zuid-Holland bepleit al langer dat de provincie inzet op voldoende veilige mogelijkheden om de fiets te kunnen gebruiken als alternatief voor de auto. Paul Breithbarth, Statenlid van D66, heeft daarom gevraagd te kijken hoe de veiligheid van dit stuk fietspad kan worden verbeterd.

Lia de Ridder, wethouder en lijsttrekker van D66 Leidschendam-Voorburg: “Dit is écht goed nieuws voor onze inwoners van Stompwijk. Wij ondersteunen de oproep om de Adviesraad Stompwijk hierbij actief te betrekken.”

Mobiliteit

Mobiliteit brengt banen in de regio binnen bereik van alle burgers in de gemeente. D66 is alleen niet de partij van grootschalige nieuwe infrastructuur of kostbare prestigeprojecten. Voor ons geven kosten-batenanalyses de doorslag. Wij wegen woongenot en economische noodzaak zorgvuldig tegen elkaar af. Bekende knelpunten zoals de bruggen in Leidschendam en aan de Wijkerlaan verdienen een gedegen verkeerskundige analyse en zo nodig aanpassing.