maandag 7 januari 2013

Afvalhopen in Voorburg-Noord: D66 wil een opgeruimd 2013

De fractie van D66 heeft de afgelopen weken veel meldingen gekregen van ongeruste burgers uit Voorburg-Noord over zwerfvuil en hopen afval op straat. Overal in de wijk ligt afval naast de ondergrondse vuilcontainers. Dit is niet alleen slecht voor het straatbeeld: weggewaaid papier en doorregende hopen etensresten zorgen voor vervuiling van de buurt.

Huisvuil in Voorburg-NoordPhilippine Hohage ging ook een paar keer kijken, naar aanleiding van de meldingen die zij had gekregen. Ze trof een nogal smerig tafereel aan. “Je vraagt je af waarom die afvalcontainers er staan. Deze hebben veel geld gekost en moeten de buurt juist schoner houden.”

Zijn het de bewoners die hun pasje vergeten, of niet gebruiken, als ze vuil weggooien?”

Een bewoner vertelde haar: “De containers zijn gewoon overvol. Ze worden maar 1 keer per week geleegd en dat is veel te weinig.”

Hohage wil een opgeruimd 2013. Daarom heeft ze hierover vragen aan het college gesteld. Ze hoopt, samen met de bewoners van Voorburg-Noord, dat de vuilnishopen bij de containers snel verleden tijd zijn.