maandag 19 november 2012

Binnentuinen vervuild met asbest? D66 wil een oplossing

Vervuiling binnentuinen

Er is veel te doen om de binnentuinen van de Van Alphenstraat en de Van Heurnstraat in Voorburg. Uitgegroeide stekelstruiken duwen schuttingen omver, paden zijn soms nauwelijks te zien en er ligt veel troep. Een bewoonster: “Ik laat mijn kind hier niet buiten spelen vanwege deze troep.”

En dat is nog niet alles. In januari van dit jaar is Philippine Hohage (D66), na diverse noodkreten van bewoners, op onderzoek uitgegaan. Zij vernam onder andere dat in de binnentuinen waarschijnlijk asbest aanwezig zou zijn. Nader onderzoek van de gemeente heeft gelukkig bevestigd dat er geen sprake is van asbest, maar er is wel vervuiling geconstateerd.

Op 10 december is er een bijeenkomst waar het gemeentebestuur gaat uitleggen wat het van plan is te doen. Ook de GGD is daarbij aanwezig, omdat er vragen zijn over de relatie tussen de vervuiling en de gezondheid van omwonenden.

Philippine Hohage houdt deze situatie nauwlettend in de gaten: “Wij willen een goede en gezonde gemeente zijn en zetten dit dus hoog op de agenda.”